آخرین وضعیت درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما-راهبرد معاصر

آخرین وضعیت درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما

رئیس سازمان هواپیمایی از الحاق ۷۷ فروند هواپیما به ناوگان هوایی مسافری طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما در حال بررسی است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 10
کد خبر: ۱۵۳۸۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ «محمد محمدی‌بخش» در پاسخ به پرسش در رابطه با آخرین وضعیت درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما، اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما آذرماه سال گذشته 15 درصد کاهش یافت و با توجه به افزایش هزینه‌ها، ایرلاین‌ها درخواست افزایش قیمت بلیت را ارائه کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: این درخواست به شورای عالی هواپیمایی ارجاع شده و در حال بررسی است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که ایرلاین‌ها درخواست افزایش چه میزان قیمت بلیت را دارند، تأکید کرد: اجازه بدهید این را اعلام نکنیم، چراکه آنها عددی را درخواست داده‌اند و ممکن است شورای عالی هواپیمایی عدد دیگری را تصویب کند.

 

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم درباره تعداد ناوگان هوایی کشور، گفت: در مهرماه سال گذشته 98 هواپیمای فعال در ناوگان هوایی کشور داشتیم که طی یک سال اخیر این تعداد به 175 فروند افزایش یافته است.

 

وی یادآور شد: با نهضت تأمین، قطعاً یک سری از هواپیماهای زمینگیر را وارد ناوگان کرده‌ایم. ضمن این‌که هواپیماهای دست دوم با سن کمتر از 20 سال نیز خریداری و به چرخه حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور وارد شده است.

 

وی همچنین با اعلام این‌که روس‌ها درخواست روشنی از ایران برای پشتیبانی از صنعت هوانوردی خود دارند، افزود: جمهوری اسلامی ایران به سطحی از تعمیر هواپیما رسیده که علاوه بر روسیه، کشورهای دیگر نیز برای تعمیر هواپیما به ما درخواست داده‌اند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در واکنش به ادعای اروپایی‌ها درباره خروج اتباع این اتحادیه از ایران، تأکید کرد: این‌که می‌گویند اتباع اروپایی از ایران خارج می‌شوند، منظور آنها افرادی است که در اغتشاشات اخیر کف خیابان بوده‌اند.

 

محمد‌ی‌بخش از برنامه‌ریزی برای تولید هواپیماهای پهن‌پیکر در کشور خبر داد و با اشاره به تحریم جدید 3 فروند هواپیمای ایران توسط آمریکا، گفت: بومی‌سازی هواپیماهای مسافربری در برنامه 10 ساله سازمان هواپیمایی گنجانده شده و چاره‌ای جز حرکت به این سمت نداریم./ تسنیم

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده